Untitled Document

Πώς να ξεκινήσετε να είστε vegan

Η μετάβαση από μια κανονική διατροφή, σε μια χορτοφαγική δεν είναι εύκολη αλλά δεν είναι και αδύνατη. Η θέληση και η αποφασιστικότητα είναι απαραίτητες για να είσαστε vegan,  καθώς θα πρέπει να εισάγετε σημαντικές αλλαγές τόσο στη διατροφή όσο και στη λίστα αγορών σας. Δεν υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος να κάνετε την αλλαγή προς τη vegan τροφή, καθώς υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν, όπως: ποιος μαγειρεύει, πού τρώμε και ποιες είναι οι προτιμήσεις μας.

Βήματα για να γίνετε vegan

Κλασικός vegan είναι αυτός που… δεν αγγίζει τίποτα ζωικό. Τι σημαίνει αυτό; Ότι δεν τρώει κόκκινο κρέας, ψάρι ή πουλερικά. Ταυτόχρονα, δεν καταναλώνει αυγά, γαλακτοκομικά, μέλι, ζελέ ή οτιδήποτε άλλο έχει ζωική προέλευση. Οι βίγκαν αποφεύγουν να εκμεταλλεύονται τα ζώα για οποιονδήποτε σκοπό, με τη συμπόνια να είναι ο βασικός λόγος που πολλοί επιλέγουν έναν vegan τρόπο ζωής.

Τύποι Veganism

Απλοί  vegans: Είναι εκείνοι που ως επί το πλείστον γίνονται vegans λόγω της ανησυχίας τους για την καλή διαβίωση των ζώων ή/και για το περιβάλλον.

Raw-veganism: Είναι κάποιος που τρώει μόνο ωμά φυτικά τρόφιμα. Οι raw vegans αποφεύγουν να ζεσταίνουν το φαγητό τους πάνω από 45οC και συχνά μουλιάζουν ορισμένα τρόφιμα, όπως καρύδια και σπόρους, για να είναι πιο εύκολα στην κατάποση.

Whole foods vegans: Οι άνθρωποι που ακολουθούν αυτόν τον τρόπο ζωής προσπαθούν να καταναλώνουν όσο το δυνατόν περισσότερα “ολόκληρα” προϊόντα. Εν τω μεταξύ, αποφεύγουν τα τρόφιμα που προέρχονται από κονσέρβες και χημικώς επεξεργασμένες συσκευασίες.

Fruitarians: Αυτή η διατροφή αποτελείται κυρίως από φρούτα και άλλα τρόφιμα που πέφτουν από δέντρα, όπως ξηρούς καρπούς και σπόρους.

 

….για να είστε vegan

Ο veganism είναι μια αλλαγή ρουτίνας αλλά και νοοτροπίας. Ωστόσο, η διαδικασία πρέπει να είναι προσωπική και προσαρμοσμένη τόσο στην κατάσταση της υγείας σας, για να αποφευχθούν ορισμένοι κίνδυνοι, όσο και στις προσωπικές σας ανάγκες. Μπορεί να  αποφασίσετε να είσαστε vegan  σε μια μη χορτοφαγική οικογένεια και να είναι απαραίτητο να εξηγήσετε, να υποστηρίξετε την απόφασή σας, για να προσπαθήσουν να σας κατανοήσουν ή τουλάχιστον να σας σεβαστούν οι δικοί σας.

  • Εξετάστε την υγεία σας. Πηγαίνετε σε έναν ειδικό και πραγματοποιήστε έναν έλεγχο, εξετάσεις αίματος, για να γνωρίζετε την κατάσταση της υγείας σας και κατά πόσο μπορείτε να ακολουθήσετε μια βίγκαν διατροφή.
  • Η γνώση και η εμπειρία κάποιου που είναι ήδη βίγκαν θα σας βοηθήσει να μοιραστείτε απόψεις, πληροφορίες και υποστήριξη.
  • Πρέπει να μάθετε την “ανάγνωση ετικετών τροφίμων”. Πολλά προϊόντα περιέχουν ίχνη ή τρόφιμα από ζώα αλλά αυτό αναφέρεται μόνο στη σύνθεση ή τον τρόπο παρασκευής τους.
  • Μάθετε να μαγειρεύετε και ό,τι σας αρέσει να το κάνετε. Αν δεν ξέρετε πώς να μαγειρεύετε, ήρθε η ώρα να μάθετε και να πειραματιστείτε με τις νέες γεύσεις.
  • Το ότι γίνατε vegan, δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να πάτε σε κάποιο εστιατόριο. Μερικές από τις πιο εξαιρετικές κουζίνες είναι: η ταϊλανδέζικη, ινδική, κινεζική κ.α.