Untitled Document

Τα τρόφιμα “αποδεικνύουν”

Η διατροφή μας έχει άμεση επίδραση στην υγεία μας, στο δέρμα μας και γενικότερα στην εσωτερική και εξωτερική ομορφιά μας. Όλοι χρειαζόμαστε πρωτεΐνες, δημητριακά, λαχανικά, θαλασσινά κ.α. που μας τονώνουν ή αποτρέπουν την εμφάνιση σοβαρών ασθενειών. Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα τρόφιμα πρέπει να “αποδεικνύουν” ότι έχουν ευεργετικά αποτελέσματα σε μία ή περισσότερες λειτουργίες του σώματος.

Λαχανικά

Τρώτε άφθονα λαχανικά, είναι η καλύτερη άμυνα εναντίον του καρκίνου και των καρδιακών παθήσεων.

Παρόλα αυτά, δεν έχουν όλα τα λαχανικά το ίδιο ποσοστό βιταμινών κάποια υστερούν σημαντικά απέναντι σε κάποια άλλα. Όπως : Το μαρούλι έχει μικρή ποσότητα βιταμίνης C. Ο μαϊντανός είναι πλούσιος σε σίδηρο και βιταμίνες Α, Β, και C .

Ψάρια

Τα θαλασσινά αποτελούνται σχεδόν από καθαρή πρωτεΐνη, σχετικά χαμηλή σε θερμίδες και είναι άριστη πηγή βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων. Μπορούν κάλλιστα να αντικαταστήσουν το μοσχάρι και το χοιρινό να καταναλώνονται εναλλάξ με το κοτόπουλο, που εξακολουθεί να είναι πολύ καλή τροφή.

Γαλακτοκομικά προϊόντα

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γάλα, το γιαούρτι, το τυρί κ.α., δεν είναι απλά απαραίτητα στη διατροφή, για την βέλτιστη υγεία, αλλά για πολλούς ανθρώπους, είναι ο ευκολότερος τρόπος για να πάρουν το ασβέστιο, τη βιταμίνη D και την πρωτεΐνη που χρειάζονται για να διατηρήσουν την καρδιά, τους μυς και τα οστά τους υγιή. Διάφορες μελέτες έχουν επίσης συνδέσει την κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων με την χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και την καθυστερηση της έναρξης της υπέρτασης.  Αυτό μπορεί να οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι καλές πηγές καλίου. Ο φωσφόρος στα γαλακτοκομικά μπορεί επίσης να παίζει ρόλο στην πρόληψη της υπέρτασης. Τέλος τα γιαούρτια με προβιοτικά (δηλαδή με ζωντανούς μικροοργανισμούς) ασκούν θετική επίδραση στην εντερική χλωρίδα.

Ξηροί καρποί

Πολλές φορές νιώθουμε μια επιπλέον κούραση, η οποία δεν μας επιτρέπει να αποδίδουμε αρκετά. Τονώστε την ενεργητικότητά σας με λίγους ανάλατους ξηρούς καρπούς. Φυσικά μην το παρακάνετε γιατί οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε λιπαρές ουσίες. Τα καρύδια παρέχουν μια δόση πολλαπλών βιταμινών και μετάλλων. Τα φιστίκια είναι γεμάτο με πρωτεΐνες, ωμέγα-3 & 6, βιοτίνη, φυλλικό οξύ, φώσφορο, θειαμίνη και χαλκό. Σύμφωνα με την ανάλυση μελετών και ερευνών που συλλέχθηκαν, η κατανάλωση ξηρών καρπών οδηγεί σε μια πιο υγιή ζωή. Μειώνει τις πιθανότητες πρόωρων θανάτων ή καρδιακών παθήσεων κατά 20-25%.

Φρούτα

Οι άνθρωποι συχνά θεωρούν τα φρούτα ως μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, αλλά είναι περισσότερο από αυτό. Είναι επίσης πλούσια σε αντιοξειδωτικά, τα οποία είναι σημαντικά για την καταπολέμηση των ασθενειών. Περιέχουν επιπλεον ορισμένες βιταμίνες και μέταλλα Α, Β, Ε και Κ, όπως κάλιο, φώσφορο και ασβέστιο. Ερευνα δείχνει ότι τα ωμά φρούτα παρέχουν όχι μόνο κορεσμό, αλλά έχουν επίσης θετικό αντίκτυπο στην ψυχική μας ευημερία. Η πρόσληψη ωμών φρούτων παρέχει μεγαλύτερα επίπεδα μικροθρεπτικών συστατικών, καθώς και υψηλά επίπεδα βιταμινών C και E, τα οποία μειώνουν τη φλεγμονή, που έχουν ισχυρή σχέση με την κατάθλιψη και την ψυχική υγεία.